Monday, May 29, 2017

Portland en de kust

Na Vancouver ging het vervolg van onze reis per trein. En wat voor één! Met dit gevaarte zijn we de grens overgestoken naar de VS.

En in Amerika is het blijkbaar helemaal niet raar om even met de trein achteruit te rijden om weer op het juiste spoor te komen, na plaats te hebben gemaakt voor een tegemoetkomende trein. De reis duurde meer dan 8 uur, maar onderweg konden we genieten van prachtige vergezichten.

Onze bestemming was Portland, Oregon. De eerste indruk van de stad was niet heel goed omdat de straat waardoor wij liepen bezaaid lag met zwervers en andere vreemde individuen. En nee, dat waren geen hipsters! Het hotel was gelukkig prima, dus de volgende dag gingen we vol goede moed op stap. Als er een boekwinkel te vinden is op onze reizen dan moet ik daar altijd even een kijkje nemen. En Powell's city of books mag je echt niet missen als je in Portland bent. Je kunt er ongeveer een miljoen boeken vinden en het bijzondere is: de nieuwe en tweedehandse staan naast elkaar. Tussen al die boeken vonden we 1 exemplaar van Annie MG: Minoes.

Het leuke van Portland is dat er nog veel, voor Amerikaanse begrippen, oude gebouwen staan.  Onderstaande brug vonden we heel erg op die van de eerste WIDM-opdracht lijken (maar denk toch niet dat het die was).

Ook in Portland hebben we veel gelopen, maar er bleek een heel gemakkelijk tramsysteem te zijn dat ons rechtstreeks afzette bij Washington Park. Breng daar een bezoek aan de Japanse Gardens. Je wordt er echt zen van. Iedereen ging vanzelf ook zachter praten vanwege de rust die de natuur uitstraalde. Het hielp ook wel dat er slechts een handjevol bezoekers was.

De volgende dag gingen we met de auto verder. Altijd weer even wennen aan het rijden in een automaat. Onze bestemming was de kust, om exact te zijn Long Beach, maar we maakten eerst nog een detour naar de Multnomah Falls en Vista House waar je een prachtig uitzicht hebt over de Columbia River. Het helpt natuurlijk ook dat we het enorm treffen met het weer.

When in Long Beach stay @ the Adrift hotel. Wat een juweeltje aan de kust. Simpel, maar stylish ingericht met een super restaurant op de vierde verdieping met uitzicht op zee. In Long Beach hebben we een dagje lekker rustig aan gedaan en genoten van de zon (oké, iets té misschien want we waren wel een beetje verbrand). Eerst 's ochtends ontbijtpicknick aan het strand, toen even cruisen op de gratis fietsen van het hotel door de duinen, een bezoek aan het Vliegermuseum(pje) en 's middags naar het strand.

We hebben vandaag ook weer spectaculaire dingen gezien, maar dat volgt in deel 3! En dan ook de laatste stad die we gaan bezoeken: Seattle.